utorok 10. júla 2012

Bollywood inspired

B o l l y w o o d

Pre tých, ktorým nič nehovorí pojem “Bollywood”, vedzte, že sa ním označuje indická verzia Hollywoodu a jej špecifický produkt – výpravné romantické dobrodružstvá popretkávané grandióznymi tanečnými scénami s prepracovanou choreografiou. Centrum indického filmového priemyslu sídli v Mumbai. Každých 24 hodín vyprodukuje dva filmy, ktoré každý jeden deň v roku vidí asi 11 miliónov ľudí.
Neodmysliteľnou súčasťou indických filmov je hudba a tanec. Choreografia je často aj o veľmi drobných pohyboch (tanec s prstami či len očami) ale aj v obrovských davoch. Filmová hudba patrí k tomu najlepšiemu čo sa dá v Indii počuť. K skvostom patria samozrejme aj úžasné indické sárí (tradičné oblečenie) rôznych farieb a vzorov, často ručne vyšívaných, nádherné šperky a ozdoby netypické pre nás ako napr. rôzne ozdobné "reťiazky" vo vlasoch, na čele či špeciálne náušnice, ktoré sa na ucho iba prevesia, maľovanie na tele henou, predovšetkým na rukách ako aj nádherné líčenie. Čím trblietavejšie hrdinky vyzerajú tým lepšie. Možno Vám Bollywood nič nehovorí, lebo je tak odlišný od filmov, na ktoré sme zvyknuté, no herečku menom Aishwarya Rai, ktorá prerazila aj v Hollywoode asi poznáte...

Rada sledujem rôzne tanečno-spevácke scénky z indických filmov na youtube a to ma inšpirovalo aj k tomuto líčeniu. Je to výraznejšia verzia, samozrejme dá sa urobiť aj jemnejšia verzia, no ja som chcela, aby líčenie vyniklo. Opäť som "čarovala" s paletkou z giveaway, ktorú som nedávno získala a tu je vidno, že hoci paletka skôr pôsobí farebne nenápadne, predsa len sa s ňou dá aj výraznejšie nalíčiť.

Bollywood inspired
POSTUP:
  1. Najprv som pleť očistila čistiacim pleťovým mliekom Balea (dm-drogeriemarkt), následne som naniesla vyhladzujúcu podkladovú bázu pod make-up satin make-up base (Dermacol).
  2. Keďže Indky sú snedšie, použila som pre mňa tmavší make-up Lasting Finish 24 hour foundation, odtieň 103 Ivory (RIMMEL) a a tvár vytvarovala bronzerom Arabian Glow Bronzing Pearl (AVON). Naniesla som ho na vrch čla, na boky tváre, pod lícne kosti, po stranách nosa a na krk. 
  3. Na líčka som naniesla tmavočervenú pod lícnu kosť, tehlovú na lícnu kosť a na vrch lícnych kostí som vklepala prstami rozjasňovač 07 translucent (essence).
  4. Najprv som na celé viečko až po obočie naniesla bázu pod očné tiene alverde natur kosmetik (dm-drogeriemarkt) a na celé pohyblivé viečko naniesla čierny tieň zo spomínanej paletky. A štetcom ho rozmazala o niečo vyššie so zachovaním prirodzeného tvaru viečka.
  5. Rovnaký tieň som tenkým štetcom na linky naniesla aj na spodne viečko tesne k mihalniciam.
  6. Bronzový tieň z paletky som naniesla štetcom nad čierny tieň a jemným pohybom štetca zapracovala tiene do kopy, tak aby bol prechod farieb plynulý.
  7. Na rovnaký štetec ako v bode 6 som naniesla ešte trochu čierneho tieňu a zvýraznila tak záhyb viečka od stredu oka smerom k vonkajšiemu kútiku. Akékoľvek ostré prechody som rozmazala do stratena.
  8. Čiernou ceruzkou na oči som nakreslila linku vo vnútri oka na dolnom i hornom (!) viečku.
  9. Naniesla som niekoľko vrstiev špirály na horné i dolné mihalnice a nalepila umelé mihalnice Künstliche Wimpern (len za 1 € v Kik !).
  10. Obočie som prečesala do želaného tvaru a zvýraznila tmavým tieňom z eyebrow stylist set (essence) a štetcom na obočie. 
  11. Pod obočie som naniesla tenkým štetcom rozjasňovač 07 translucent (essence).
  12. Na pery som vyskúšala najprv bledoružový lesk glazewear duo Reflect, odtieň rose hues (AVON), aby vyniklo líčenie očí  a následne viacúčelovú bronzovú tyčinku Arabian Glow Multistylo, odtieň Sunny (AVON), ktorá zase zvýraznila farbu mojich tmavozelených očí. Druhá verzia sa mi páčila viac.
  13. "polašovala" som šuplíky a hľadala niečo čo pripomína šatku :D ale našla som len kus látky odstrihnutej zo zelených šiat (taký širší volán)
  14. ešte nejaký šperk na čelo pre efekt  ... pozerám na svoju bižutériu a do očí mi padol náramok z Avonu (názov neviem, bol v ponuke už dávno, v aktuálnom katalógu nie je), ktorý som sponkou pripevnila do vlasov a na uši náušničky z rovnakého setu (AVON).

 HOTOVO !

Kvalita fotiek zodpovedá umelému osvetleniu a pokročilej nočnej hodine zo soboty na nedeľu, keď sa mi nechcelo spať a mala som chuť tvoriť. Pri líčení som sledovala na youtube starý dokument o záchrane delfínov pred lovením na jedlo a snažila sa byť ticho ako myška, aby som nezobudila spolubývajúcich. Keď som šla spať, vonku už svitalo ...  


Fotené s bleskom

Fotky sú spracované v programe Picasa3, ktorý si môžete zadarmo stiahnuť z internetu. Nijak som neretušovala, len som naskladala fotky k sebe a vytvorila tak 2 koláže podľa osvetlenia. Jediná fotka, kde som viac zasiahla, je úvodná, ktorú som zmenila na čiernobielu a potom na ňu použila funkciu Kinoskop, čím vznikol akoby filmový záber a navyše sa fotka rozjasnila.
Fotené bez blesku 
...
Aishwarya Rai - Kajra Re 
(v preklade - oči oramované kajalom alebo oči noci)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára