sobota 29. septembra 2012

Táto cesnačka vás prečistí už pri varení ! ;-)



V našej rodine sa traduje domáci recept pri liečbe nachladnutia, keď v nose vám hvízda, v hrdle skapíňa traktor a v hlave hučí akoby ste práve odišli z diskotéky a vaše uši sa ešte spamätávajú a ani desať vrstiev oblečenia spolu s perinou vás nedokážu zahriať...



Recept je veľmi jednoduchý, každý sme si ho trošku prispôsobili ale základ je jasný - cesnak a masť. Túto polievočku treba jesť ešte horúcu a potom ľahnúť do postele pod perinu a potiť sa a uvidíte, že na ďalší deň pocítite ten rozdiel a budete sa cítiť lepšie. ;-)

Moja mama ho robí takto. Do dvoch polievkových lyžíc masti vmieša roztlačený cesnak a červenú papriku, dobre premieša a potom rozpustí v hrnci, kde sa varia zemiačiky alebo cestovina, v čase keď už sú samozrejme uvarené a nechá asi minútku dve ešte variť, aby sa masť dobre rozpustila. Nemusí vrieť, stačí naozaj chvíľa a máte hotovú cesnačku. Ako deťom nám ju naliala do hrnčeka a priniesla do postele a tam sme ju ešte horúcu pomaly sŕkali a potom sa nám začalo uľavovať od hlienov a všetko to šlo von.

Tento recept, ale po mojom, používam doteraz. Začiatkom septembra na mňa skočil nejaký bacil a riadne ma bacil, v hlave dunelo, oči boleli, hlava bolela, v nose hvízdalo, hlas ako keď chlapec začne mutovať a neskôr už žiadny, energia bola tatam... bojovala som s tým ale nakoniec som musela zostať doma. Po 3 hodinách dusením sa prerušovaného spánku som nevládala ísť do práce a odťapkala som sa k lekárovi. Dostala som lieky a poučenia a (ani neviem ako) som sa odťapkala domov a do postele. Prvé dva dni som sa fakt cítila hrozne, nemala som pocit nejakej veľkej úľavy a vtedy už zúfala som si zrazu spomenula na cesnačku. To je ono ! To ako som bola schopna zájsť do obchodu a kúpiť potrebné ingrediencie mám doteraz zahmlené. Cesnakom smrdel celý byt, no už pri varení sa mi zrazu začali uvoľnovať dýchacie cesty a vysmrkala som celý toaletný papier (žiaľ tri krabice vreckoviek po 100 ks už dávno padli za obeť, nech im je zem ľahká). Zrazu som zase trochu počula, dunenie v hlave sa oslabilo... to bolo dobré znamenie a už som sa tešila na polievku ako si ju vychutnám a potom zaleziem do postele a zdriemnem si konečne bez upchatého nosa aspoň na chvíľku... Už večer mi bolo o poznanie lepšie !

Takže môj recept je takýto. Na masti opražím nakrájaný cesnak (aspoň 5 strúčikov) v tejto fáze utekám po spomínaný toaletný papier , pridám obľúbenú zeleninu a korenie, rýchlo osmažím a potom zalejem vlažnou vodou (množstvo podľa toho aké množstvo polievky chcem), aby sa cesnak nepripálil. Keď polievka chvíľku vrie, pomaly do nej vlejem dobre rozšľahané vajce, chvíľku povarím, aby sa vajce uvarilo, tým sa polievka zahustí a hotovo.

Dobrú chuť a nech sa vám lepšie dýcha ! ;-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára