pondelok 18. júna 2012

Jednoduchý recept + bonus

Tento víkend bol nádherne slnečný a ja som celú nedeľu strávila v našej záhradke. Obrala som zvyšok hrachu, odburinila miesto pre uhorky, ktoré už krásne rastú, obriadila, čo bolo treba a pritom si vychutnávala pohladenie slniečka a prírodu očarenú krásnym počasím. Vtáčiky mám spievali celý deň, veľa krásnych chrobáčikov chytalo bronz. Celá záhrada sa zelenala, kvitla a ponúkala šťavnaté plody rovno na zjedenie.
Domov som si okrem ovocia priniesla aj veľkú tašku čerstvo natrhanej rukoly. Rukolu sme sadili prvýkrát a keby sme vedeli ako sa rozrastie, tak možno aj menej nasadíme. Keď už ale bola nazbieraná, bolo ju treba spracovať. Na večeru šla do chutného jednoduchého receptu a zvyšok na skvelú marinádu.


Pečivo na vajíčkach s rukolou


 

Postup:
Na panvici na oleji osmažíme cibuľku do zlatista a pridáme obľúbene bylinky a soľ. 
Pridáme na kocky nakrájané pečivo (rožky, pletenky, chlebík...), ja som použila zvyšok pletenky z raňajok a dva obyčajné rožky.
Chvíľu pražíme, kým zmäknú a nasajú časť oleja a chuť byliniek.
Pridáme na drobno nakrájanú rukolu a vajíčka a poriadne premiešame, aby sa pečivo zo všetkých strán dobre obalilo vajíčkom a  pri stálom miešaní zabezpečíme poriadne uvarenie vajíčok na praženicu. Tento proces trvá pár minút ako keď robíte klasickú praženicu.
Na ozdobenie a pre vitamíny som pri servírovaní použila na posypanie aj čerstvú nakrájanú rukolu a pridala aj paradajku. 

Dobrú chuť !

Tip na záver receptu
  • Tento recept je skvelý hlavne na spracovanie staršieho pečiva, ktoré Vám zostalo z predošlého dňa a hoci nie je ešte pokazené, ztvrdlo a ťažšie sa vám žuje. Ak ho nechcete vyhodit (alebo nemáte hydinu či inú zver, ktorej by ste to podstrčili :D ), použite ho na tento recept. Bude sa Vám krájať lepšie ako čerstvé pečivo a pri varení zmäkne a ľahko ho požujete. ;-)
...

Dobrotky zo záhradky - hrášok, ríbezle a višne
...

Rukolová marináda

Na tento nápad ma priviedla moja mamina, ktorá si nazbieraný medvedí cesnak nakrájala na drobno a zaliala olejom a takto získala výbornú marinádu na dochutenie pečeného mäsa a zeleniny. Vyskúšajte, chutí skvele a čím dlhšie ju máte, tým má výraznejšiu chuť a stačí 1 - 2 lyžice a jedlo je fantastické !!!

Postup:

Budeme potrebovať olej a rukolu :-)


Rukolu umyjeme, osušíme, pokrájame a natlačíme do poháre. Prečo natlačíme ? Je dôležité aby bolo rukoly v pohári čo najviac, len tak získate výraznú chuť pri použití len pár lyžičiek tohoto ochucovadla. Takže pridávajte a pridávajte a zakaždým poriadne potlačte každú vrstvu, aby bolo čo najmenej prázdneho priestoru.


Zalejte obľúbeným olejom, tak aby bola rukola celá pod olejom. 
Nechajte pár dní odležať na chladnom mieste (ja mám v chladničke) a môžete začať používať. 
Čím dlhšie bude naložená, tým výraznejšiu chuť bude olej mať.

Hotovo :-)


TIP na záver:
  • Pre tepelné spracovanie použite olej na varenie. 
  • Výborné však chutí aj ako marináda do šalátov.
  • Podľa chutí môžete pridať aj obľúbené bylinky. (Ja uprednostňujem jednoduchosť, pretože si dochucujem až konkrétne jedlá podľa chuti. )

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára